• Перейти до основного вмісту
arrow
Головна
Новини

Оновлення у Резерв+: як батькам дітей з інвалідністю подати запит на відстрочку, — Мінсоцполітики

18 жовтня 2025, 14:00

  • Департамент соціального захисту населення
новий тип відстрочок

У застосунку Резерв+ від Міністерства оборони України з'явився новий тип відстрочки. Тепер батьки дітей з інвалідністю можуть подати запит на відстрочку онлайн — швидко, без довідок і черг. Система автоматично перевірить дані в системах Мінсоцполітики. Якщо чогось не вистачає — користувач побачить підказку, як це виправити. Роз’яснюємо, хто саме може скористатися цією можливістю і що робити у випадку, коли не вдається оформити відстрочку.

Для кого послуга

Опція подання запиту на відстрочку онлайн тепер доступна і для військовозобов'язаних, які мають дітей з інвалідністю — як до 18 років, так і повнолітніх. Важливо: інформація про встановлену інвалідність має бути внесена до інформаційних систем Мінсоцполітики.

Як це працює

Насамперед вам потрібно оновити Резерв+ до останньої версії, яка містить потрібний функціонал. Розробники також рекомендують увімкнути автоматичне оновлення застосунку.

  1. Авторизуйтеся у застосунку.
  2. Натисніть на три крапки на головному екрані → виберіть пункт «Подати запит на відстрочку» → далі виберіть потрібну категорію: «Батьки повнолітньої дитини з інвалідністю» або «Батьки дитини з інвалідністю до 18 років».
  3. Подайте запит і дочекайтесь сповіщення з результатом.

Що робити, якщо послуга недоступна

Іноді користувач може отримати повідомлення про відмову. Нижче пояснюємо найпоширеніші причини, пов’язані з даними у системах Мінсоцполітики, і як їх вирішити.

Ось перелік типових відмов та ймовірних причин:

- «Не знайшли неповнолітню дитину з інвалідністю» — може бути відсутня інформація про дитину в системах Мінсоцполітики або наявні помилки в персональних даних, як-от РНОКПП (ІПН) дитини, серії або номера ID картки чи свідоцтва про народження;

- «Не вдалося отримати дані про інвалідність вашої дитини» — може бути відсутня інформація про продовження строку інвалідності;

- «Дитину знайдено в ЄІССС, але даних про інвалідність немає» — дані про дитину вже є в системах Мінсоцполітики, але потребують актуалізації.

Куди звертатися

Щоб внести дані до систем Мінсоцполітики, зокрема Централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ), або їх оновити, зверніться до:

- будь-якого Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП);

- органу соціального захисту населення (ОСЗН) за зареєстрованим місцем проживання.

Важливо: у ЦНАП подається заява на оновлення даних до ЦБІ, і процедура оновлення потребує певного часу для обробки, оскільки ЦНАП має передати документи до ОСЗН. Водночас, якщо ви звертаєтеся безпосередньо до ОСЗН, його фахівці мають технічну можливість одразу вносити дані до системи.

Це також можна зробити онлайн, скориставшись Електронним кабінетом особи з інвалідністю. Якщо дитина ще не облікована в ЦБІ, потрібно пройти первинну реєстрацію.

Які документи потрібні для актуалізації даних

Співробітнику ЦНАП або ОСЗН необхідно пред'явити оригінали документів:

- РНОКПП дитини (якщо є);

- свідоцтво про народження або ID картка дитини (якщо є);

- якщо неповнолітні діти з інвалідністю — медичний висновок про дитину з інвалідністю (за формою № 080/о);

- якщо повнолітні діти з інвалідністю — довідка до акта огляду МСЕК (за формою № 157-1/о);

- РНОКПП одного із батьків або інших законних представників;

- витяг про задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування);

- пенсійне посвідчення (якщо є).

Якщо ви користуєтеся Електронним кабінетом особи з інвалідністю, потрібні скан-копії цих документів без пред’явлення оригіналів.

Які дані слід перевірити

Може бути таке, що дані введені неправильно. Наприклад, помилки в регістрі символів, використання латиниці замість кирилиці або пропуск окремої літери чи цифри. Тоді необхідно уточнити у фахівця, як саме інформація внесена до систем. Разом з ним перевірте всі ключові поля.

Наприклад:

- свідоцтво про народження — серія складається з великих українських літер із тире (наприклад, I-АК), а номер — лише з цифр без розділових знаків (наприклад, 12345);

- медичний висновок — він має містити номер документа, дати огляду та оформлення, а також закінчення дії документа.

Важливо: якщо інвалідність повнолітній людині була встановлена до 01.01.2025, номер медичного висновку має бути вказаний без літер, символів та розділових знаків — лише цифри. Також має бути зазначена група інвалідності, причина, дати огляду, оформлення та дата закінчення дії документа (або безстроково).

Якщо інвалідність повнолітній людині була встановлена після 01.01.2025, така інформація має відображатися в Єдиній інформаційній системі соціальної сфери (ЄІССС). Тому фахівці мають перевірити відомості в ЄІССС:

- якщо дані не відображаються — звірте свої персональні дані з тими, що в рішенні експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування (ЕКОПФО);

- якщо є розбіжності — для виправлення зверніться до закладу охорони здоров'я, де пройшло оцінювання.

 

Поділитись

Теги

соцзахист
резерв
цифровізація

Новина за темою

Раннє втручання: досвід Полтавщини представлено на Всеукраїнському форумі
18/10/2025
Знання – це сила та безпека!
18/10/2025
Сьогодні дедлайн подачі заявок на участь експериментальному проекті з надання послуги притулку ВПО
18/10/2025

Останні новини

Більше новин
Причини отруєння чадним газом Причини отруєння чадним газом
20/10/2025
Полтавщина підписала меморандум про співпрацю з графством Саффолк
20/10/2025
Щодо презумпції авторства у справах про захист авторських прав
20/10/2025
Раннє втручання: досвід Полтавщини представлено на Всеукраїнському форумі
20/10/2025
Оновлено порядок функціонування інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю), внесення відомостей до неї та строки розміщення цих відомостей
20/10/2025
Агровиробників Полтавщини запрошують на AgroCarbon Summit 2025
20/10/2025
Знання – це сила та безпека!
20/10/2025
Захист прав дітей у складних життєвих обставинах: акцент на міжвідомчій співпраці та підтримці родин
20/10/2025
На Полтавщині відбувся Digital Innovation Forum
20/10/2025

Надсилаємо насвіжіший дайджест новин

Підпишіться, щоб отримувати листи.

ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ

Офіційний веб-сайт

Адреса:

36014, Полтава,вулиця Соборності, 45

Телефон

+380 (532) 56-02-90

Електронна пошта

[email protected]

Гаряча лінія

112

ОВА

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

Технічна підтримка сайту

[email protected]

Розроблено в

За підтримки

Мапа сайту